RechtsangelegenheitenMenschenrechte

Tag der Islamischen Menschenrechte und Menschenwürde

COMMENTS and Information provided by the Islamc republic of Iran concrning implimentation of RESOLUTION NO.37/37-POL ON DESIGNATING

5TH OF AUGUST OF EVERY YEAR AS

THE “ISLAMIC HUMAN RIGHTS AND HUMAN DIGNITY DAY”

 

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Polizistinnen in der Islamischen Republik Iran

Heutzutage ist es dringend notwendig und unvermeidlich, dass Frauen im gesellschaftlichen, kulturellen, politischen und wirtschaftlichen Bereich in Erscheinung treten. Ohne Beteiligung von Frauen ist eine gesellschaftliche Entwicklung undenkbar. Dennoch muss das Erscheinen von Frauen in der Gesellschaft mit der Kultur der Gesellschaft im Einklang stehen.

Der Islam befürwortet, dass Frauen im sozialen, wirtschaftlichen und politischen Bereich und sogar im Bereich der Verteidigung aktiv sind. Muslimische Frauen haben im Laufe der Geschichte bewiesen, dass sie unter Einhaltung der islamischen Gesetze und Prinzipien (der Scharia) in verschiedenen Bereichen der Gesellschaft, in denen es erforderlich ist, eingesetzt werden können und den damit verbundenen Aufgaben bestens gewachsen sind.  

 

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Anti-Hidschab-Gesetze als ein Verstoß gegen die Menschenrechte und fundamentalen Freiheiten

A) introduction 

Islamic headscarf or Hijab, a head covering worn in public by Muslim women, is one of the Islamic teachings(an integral part of Qur’anic teachings) that many Muslim women practice it as a religious duty.  According to human rights standards everyone has the right to freedom of thought, conscience and religion. This right includes freedom, either alone or in community with others and in public or private, to manifest his religion or belief in teaching, practice, worship and observance.

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Minderheiten in der Islamischen Republik Iran

Updated in September 2008

 

According to the sublime teachings of Islam, the God Almighty has created all humans equal, and only by having divine virtue and human perfection, they can have superiority over each other. Based on divine religion of Islam, race, ethnicity etc. are not the resources for superiority. Thus, discriminative perception cannot be effective in the current laws, bylaws and policies of the Islamic Republic of Iran, which are based on Islamic Sharia; similarly, you can not find any kind of discrimination among different groups or individuals in any part of our slaws (either in our Constitution or related laws).

In this regard, the Holy Koran says, “God forbids you not, with regard to those who fight you not for (your) Faith nor drive you out of your homes, from dealing kindly and justly with them: for God love those who are just.”  (AlMumtahina Verse: 8) The Iranian society is a good and successful example of friendly and brotherly coexistence among different religious and ethnic groups. One of the most important principles of the government is to further promote and strengthen such favorable conditions and, in this regard, various measures have been adopted.

 

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